Statystyki
- Odwiedziny: 53460
- Do końca roku: 248 dni
- Do wakacji: 55 dni
Sobota, 2024-04-27
Imieniny: Sergiusza, Teofila
POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA W PRZEDSZKOLU
Podstawa prawna:
Ustawa z dn. 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59 i 949)
Rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2017 r. poz. 1591)
Rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem (Dz. U. z 2017 r. poz. 1578)
Rozporządzenie MEN z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci Dz. U. z 2017 r. poz. 1635)
Rozporządzenie MEN z dnia 28 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2017 r. poz. 1643).
W jakim celu udzielamy pomocy psychologiczno - pedagogicznej w przedszkolu:
aby wspierać potencjał rozwojowy dziecka;
stworzyć warunki do jego aktywnego i pełnego uczestnictwa w życiu przedszkola oraz środowisku społecznym.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu polega na:
rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dziecka;
rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych dziecka, a także czynników środowiskowych wpływających na jego funkcjonowanie w przedszkolu.
W jakiej formie udzielana jest pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu:
w trakcie bieżącej pracy z dzieckiem;
poprzez zintegrowane (wspólne) działania nauczycieli i specjalistów;
zajęcia rozwijające uzdolnienia (dla dzieci szczególnie uzdolnionych);
zajęcia specjalistyczne: korekcyjno-kompensacyjne (dla dzieci z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, także ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się), logopedyczne (dla dzieci z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych), rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne(dla dzieci przejawiających trudności w funkcjonowaniu społecznym) i inne zajęcia o charakterze terapeutycznym (dla dzieci z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi mającymi problemy w funkcjonowaniu w przedszkolu oraz z aktywnym i pełnym uczestnictwem w życiu przedszkola);
zindywidualizowanej ścieżki realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dla dzieci, które mogą uczęszczać do przedszkola, ale ze względu na stan zdrowia nie mogą realizować wszystkich zajęć wychowania przedszkolnego i wymagają dostosowania organizacji i procesu nauczania do ich specjalnych potrzeb edukacyjnych (objęcie dziecka zindywidualizowana ścieżką wymaga opinii publicznej poradni);
porad i konsultacji, warsztatów i szkoleń - dla rodziców i nauczycieli.
GODZINY PRACY SPECJALISTÓW
LOGOPEDA:
WTOREK - 9.00-13.00
ŚRODA - 9.00 - 13.00
PEDAGOG SPECJALNY:
ŚRODA - 7.30 - 9.30
CZWARTEK - 11.45 - 14.45
PIĄTEK - 11.00 - 14.00
PEDAGOG:
PONIEDZIAŁEK - 11.00 - 14.00
ŚRODA - 8.30 - 9.15
CZWARTEK - 11.00 - 11.30
PIĄTEK - 8.00 - 12.00
KONTAKT MAILOWY ZE SPECJALISTAMI
LOGOPEDA
logopeda@przedszkolenarol.szkolnastrona.pl
PEDAGOG SPECJALNY
pedagogspecjalny@przedszkolenarol.szkolnastrona.pl
PEDAGOG
pedagog@przedszkolenarol.szkolnastrona.pl