Przedszkole Samorządowe w Narolu

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu

POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA W PRZEDSZKOLU

Podstawa prawna:

 Ustawa z dn. 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59 i 949)

 Rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji  i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2017 r. poz. 1591)

 Rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem (Dz. U. z 2017 r. poz. 1578)

 Rozporządzenie MEN z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci Dz. U. z 2017 r. poz. 1635)

 Rozporządzenie MEN z dnia 28 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2017 r. poz. 1643).

 

W jakim celu udzielamy  pomocy psychologiczno - pedagogicznej w przedszkolu:

  • aby wspierać potencjał rozwojowy dziecka;

  • stworzyć warunki do jego aktywnego i pełnego uczestnictwa w życiu przedszkola oraz środowisku społecznym.

     

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu polega na:

  • rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych   i edukacyjnych dziecka;

  • rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych dziecka, a także czynników środowiskowych wpływających na jego funkcjonowanie w przedszkolu.

     

    W jakiej formie udzielana jest pomoc psychologiczno-pedagogiczna  w przedszkolu: 

    • w trakcie bieżącej pracy z dzieckiem;

    • poprzez zintegrowane (wspólne) działania nauczycieli i specjalistów;

    • zajęcia rozwijające uzdolnienia (dla dzieci szczególnie uzdolnionych);

    • zajęcia specjalistyczne: korekcyjno-kompensacyjne (dla dzieci z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, także ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się), logopedyczne (dla dzieci z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych), rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne(dla dzieci przejawiających trudności w funkcjonowaniu społecznym) i inne zajęcia o charakterze terapeutycznym (dla dzieci z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi mającymi problemy w funkcjonowaniu w przedszkolu oraz z aktywnym i pełnym uczestnictwem w życiu przedszkola);

    • zindywidualizowanej ścieżki realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dla dzieci, które mogą uczęszczać do przedszkola, ale ze względu na stan zdrowia nie mogą realizować wszystkich zajęć wychowania przedszkolnego i wymagają dostosowania organizacji i procesu nauczania do ich specjalnych potrzeb edukacyjnych (objęcie dziecka zindywidualizowana ścieżką wymaga opinii publicznej poradni);

    • porad i konsultacji, warsztatów i szkoleń - dla rodziców i nauczycieli.

       

      GODZINY PRACY SPECJALISTÓW 

       

      LOGOPEDA:

      WTOREK - 9.00-13.00

      ŚRODA - 9.00 - 13.00

       

      PEDAGOG SPECJALNY:

      ŚRODA - 7.30 - 9.30

      CZWARTEK - 11.45 - 14.45

      PIĄTEK - 11.00 - 14.00

       

      PEDAGOG:

      PONIEDZIAŁEK - 11.00 - 14.00

      ŚRODA - 8.30 - 9.15

      CZWARTEK - 11.00 - 11.30

      PIĄTEK - 8.00 - 12.00

       

       

       

      KONTAKT MAILOWY ZE SPECJALISTAMI  

       

      LOGOPEDA

      logopeda@przedszkolenarol.szkolnastrona.pl

       

       PEDAGOG SPECJALNY 

      pedagogspecjalny@przedszkolenarol.szkolnastrona.pl

       

      PEDAGOG

      pedagog@przedszkolenarol.szkolnastrona.pl